תשלומים לעזמי בשארה, מחיר הדמוקרטיה


בזמן האחרון נשמעות קריאות להפסקת תשלומים לחבר-הכנסת לשעבר עזמי בשארה. מדובר במענק פרישה ובפנסיה לכל ימי חייו של מי שכיהן כחבר-כנסת משנת 1996. משמיעי הקריאות ומפיצי העצומות ברשת אומרים שבשארה בוגד, שהוא חשוד בפגישות עם אנשי מודיעין של חזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה ושהוא קיבל מאות אלפי דולרים מארגונו של נסראללה לצורך מטרות שכותבי העצומות עצמם אומרים שהן "לא ידועות". חקירת בשארה לא מוצתה כיוון שהוא עזב את הארץ למדינות ערב ולא שב לעמוד מול חוקריו.

פרשה עלומה-למחצה. מה עשה בשארה? מה ממעשיו הוא בגדר עבירה על החוק? עבור מי הוא פעל? מטעם מי? כיצד הצליח לצאת מהארץ? אילו פעולות נקטו נגדו שרותי הביטחון של מדינת ישראל? אילו ראיות יש נגדו?
ההשערות וההנחות רבות לאין ערוך מן המידע.

כן, מוטב היה אילו מוצה ההליך המשפטי בעניינו של חה"כ לשעבר בשארה, בהנחה שהדברים היו מבשילים לכדי כתב-אישום. כן, מוטב היה אילו ידענו את כל מה שאפשר לדעת, מתוך הכרעת-דין מנומקת.

הדבר לא הסתייע: הן כיוון שבשארה עזב את הארץ והן כיוון שהרשויות לא השלימו קודם לכן את כל הפעולות שהיו בסמכותן לנקוט.

לא אעלה פה השערות נוספות על אלו שנערמו כבר. מפולרד ועד טלי פחימה, מ"העסק הביש", דרך מוט'קה קידר (“האסיר X”) ועד מרדכי וענונו וגם אלחנן טננבאום, דבר אחד ברור: האיפול אינו מועיל למערכת. יתרה מכך, היום אין למערכת די אמינות כדי שנוכל לקבל את הסודיות שמצדיקה מעשים שהשלטון עושה בלי לתת הסבר. הציבור בגר, ואמונו ברשויות הביטחון נסדק, שלא לומר רוסק. הדבר אינו תורם לביטחון וגם אינו מוסיף לדמוקרטיה, אבל כזה הוא המצב.

עד שנדע מה עשה בשארה, עד שנדע כל מה שאפשר לדעת – ואינני מתכוון לשיטות חקירה ולאמצעים ששימשו להשגת המידע – נשלם את מחיר הדמוקרטיה בחמיצות פנים או ברצון של אנשים בוגרים. והמחיר הוא מענק פרישה ופנסיה לכל החיים לעזמי בשארה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • מיכל  ביום 7 באפריל 2008 בשעה 22:40

    יורם
    זה מזכיר קצת את החובה לשלם פיצויים גם לעובד שפוטר על רקע גניבה…. מעצבן אבל יש הגיון רב בדבריך. אפשר לחשוב שמעשיו היו סוד. הרי כל הזמן עקבו אחריו, הוא נסע מספר פעמים לחו"ל וחזר, אפשר היה לטפל בזה אחרת. אבל הכי נוח זה לעצור את הכסף ולהתלהם בשם בטחון המדינה.

  • דפנה לוי  ביום 8 באפריל 2008 בשעה 5:00

    טוב, נו, סליחה על הפרובוקציה, אבל גם לשם זורם כסף ציבורי רב, ומעלה קבס.

    ואשר לאמון במערכת. אתה צודק בכל מלה. אני חוששת שאם נבדוק את האופן שבו היא פעלה בעבר, נגלה שגם אז היא לא הייתה ראויה לאמון עיוור, אלא שבגרנו, כפי שכתבת, ואנחנו כבר לא מאמינים באליהו הנביא או ב"סודות בטחוניים".

  • כלא שאטה  ביום 8 באפריל 2008 בשעה 10:37

    מצד אחד אתה ודפנה לוי הקוסמופוליטית שתומכים בפנסיה לבשארה.

    מהעבר השני כל האחרים בישראל מסתכלים על החלאה ומקבלים חררה מהעובדה שהמדינה המטומטמת משלמת לו כסף.

    כשיפסיקו לו בע"ה את הפנסיה הוא תמיד יוכל לחזור לארץ ולערער. אה, שכחתי, משום מה הוא לא כל כך רוצה לחזור לארץ. מעניין למה. אולי, בניגוד לחרטה שלך על "אמינות המערכת", בגלל שהוא יודע יפה מאד איזה הוכחות יש נגדו, אה?

  • ס'  ביום 8 באפריל 2008 בשעה 11:09

    ומנין לך שבשארה לא עבד עבור השב"כ או המוסד ולאחר שסר חינו החליטו לגמור איתו חשבון, נניח כמו מקרה נחום מנבר? ואולי לכן היה להם עדיף שהוא יעזוב ולא ייאלצו לעמוד מול שופט ולתת הסברים?
    חשבת על כך, מהתא הצר כנמלה שלך בכלא שאטה?

  • חנה בית הלחמי  ביום 8 באפריל 2008 בשעה 11:59

    גם קצב מקבל תשלומים. כל עוד הוא מקבל….

  • חנה בית הלחמי  ביום 8 באפריל 2008 בשעה 12:00

    מה שמראה ששתינו מאותו הכפר.

  • כלא שאטה  ביום 8 באפריל 2008 בשעה 12:21

    כי רק סנילי (או שמאלן חסר מוח) מסוגל לכתוב שבשארה עבד עבור המוסד.

    כן, בטח. בשליחות המוסד הוא צלצל לחיזבאלה והסביר להם לאן בדיוק לשגר טילים. וגם לכן "עדיף להם שהוא יעזוב ולא ייאלצו לעמוד מול שופט ולתת הסברים". רק מה, אם להם עדיף ככה, אז לבשארה דווקא כדאי לעמוד מול שופט ולהביך אותם, לא? אז למה הוא ברח?

    נו טוב, ככה זה אצל רוב כותבי רשימות. לשיטתם של מלצר ודפנה וחנה ושאר האינטליגנטים, הערבים תמיד זכאים והיהודים ומדינת ישראל תמיד לא בסדר. אי לכך אוטומטית בשארה צדיק וקצב פושע (מה שנכון), ולכן לקצב, בניגוד לבשארה, דווקא כן צריך להפסיק את התשלומים…

  • ארנון  ביום 8 באפריל 2008 בשעה 14:06

    קצב טרם הורשע, על אף שהוא הודה בעברות פליליות.
    בשארה טרם הורשע.

    לכן לשניהם לא צריך להפסיק תשלומים, עד להחלטה של מי שיש לו סמכות משפטית לעשות את זה.

    ותחשוב יפה: עבור מי עובד אחמד טיבי? לך תקרא את הספר של הלל כהן על משת"פים בתולדות הישוב.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: