במסיבת עיתונאים רבת-משתתפים חשף ח"כ גדעון אייזן-בטון מסיעת "ביתנו מבצרנו" את תכניתו החדשה בתחום השמירה על הסדר הציבורי. התכנית, שזכתה לשם "צדק תרדוף", מוגדרת כמהפכה מוחלטת בתחום השמירה על האזרח, רכושו, כבודו וזכויותיו הבסיסיות. מתקציר שנמסר לעיתונות עולה שהיוזמה החקיקתית של ח"כ אייזן-בטון כוללת סעיפי חוק המקיפים את רוב מצבי החיים של האזרח הישראלי.
כך למשל יותר למי שנוסע ברכבו ונעקף מימין בניגוד לחוק על-ידי רכב אחר להפנות את רכבו אל רכב העבריין, לפגוע בו בכל דרך שיתאפשר לו במה שמוגדר "פגיעה מידתית". לפי ההסבר הנלווה עולה שהכוונה היא לפגיעה במידה הנדרשת כדי לגרום לרכב העבריין לסטות ממסלולו, לרדת לשוליים ולא להיות מסוגל לשוב לכביש ולסכן את חיי המשתמשים בו.
בדומה, בקרוב יוכל נהג ישראלי שמצא מקום חניה בעיר ואותת כחוק על כוונתו לחנות, לשלב להילוך אחורי ולנגח רכב שנעמד מאחוריו ומונע ממנו מלממש את זכותו החוקית לחנות. כמו-כן, יותר לנהג בדרך עירונית לדרוס הולכי רגל החוצים את נתיב נסיעתו שלא במעבר חציה. הסעיף הזה מסתמך על מחקר סטטיסטי המראה שחציית רחוב שלא במקום המיועד לכך מסכנת הן את החוצה והן את הנהגים, כך שדריסת החוצה העבריין תחסוך חיים. החיסכון בחיי אדם צפוי להיות של כ-30 בני-אדם בשנה, זאת בנוסף לחיסכון בטיפול בנדרסים, שלפי החוק החדש יוכלו להידרס "דריסה מידתית", כלומר כזו שתבטיח את מותם בו במקום ללא גרימת נזק נוסף בנפש או ברכוש.
את עיקר העניין במסיבת העיתונאים משכו סעיפי החוק החדש העוסקים בעבירות מין. לצד ח"כ אייזן-בטון עמדה גם גברת נחליאלית קמינסקי-גורן, יושבת ראש ארגון "ארבע נאנסות" הפועל לקידום תפיסת "ז** תחת ז**” כלפי עברייני מין. לפי הסעיפים בהצעת החוק, גבר שיזוהה על-ידי נאנסת כאשם באינוסה ייאנס שלא בדרך הטבע במקומות ציבוריים שיוקצו לשם כך. המדינה תפתח סדנאות מיוחדות ל"אנסי ענישה" מתנדבים שיקבלו ביפרים מארגון "ארבע נאנסות" כך שנפגעות אונס שיזהו את מי שפגע בהן יוכלו להזעיק "אנס ענישה" שיימצא בקרבת-מקום לביצוע הפעולה כמפורט בחוק.
קמינסקי-גורן הרחיבה ופירטה שורה של צעדים נגד עברייני-מין למיניהם. אישה שתבחין במציצן ליד חלונה תוכל להשליך לעברו רימון. למעוניינות מציע ארגון "ארבע נאנסות" עציצי רימוני-רסס עם כדוריות פלדה נוספות להבטחת התוצאה המיטבית. אישה שתחלוף בגן ציבורי וגבר יחשוף בפניה את אבר מינו תוכל לשרוף את מבושיו בלהביור אישי. אזרח שיראה פדופיל מנסה לפתות ילד יוכל לירות למוות בסוטה בו במקום. לצורך כך ישונה החוק המגדיר את תחומי הבית, שבהם מותר לירות בפורצים ובעבריינים מסוכנים, כך שיכלול כל מקום שבו נמצא ילד. “הילדים שלנו הם העתיד שלנו, והם צריכים להרגיש חופשיים בכל מקום", אמר אייזן-בטון. “מבחינתי, כל מקום שיש בו ילד צריך להיות כמו הבית של אותו ילד". כשנשאל אייזן-בטון על האפשרות שהסעיף המסוים הזה מכוון לקדם את המותג "ביתנו מבצרנו" הוא השיב בזעם: “אנחנו מדברים פה על מהפכה חוקתית, לא על פוליטיקה מפלגתית קטנה", ושלף אקדח-מקלע אותו מיהר לכוון אל עבר העיתונאי השואל.
לנוכחים הנדהמים אמר חבר-הכנסת מהיר השליפה: “תבדקו את הסעיפים בהמשך ותראו". בבדיקה מהירה התגלה שאכן קיים סעיף הקובע כי יותר לפוליטיקאי (שר או חבר-כנסת) שעיתונאי ישאל אותו שאלות "שיש בהן כדי לפגוע בביטחון הציבור בנבחריו" לירות בעיתונאי בנשקו האישי. כוונת המחוקק היא למנוע פגיעה במורל הלאומי ולהבטיח שמירה על חוק וסדר, יחד עם חידוש האמון במוסדות המדינה.
היוזמה החדשה באה לאחר הצלחת החוק משנת 2007 הקובע שאדם המבחין בפורץ החודר לביתו או לחצרו רשאי לירות בו כהגנה-עצמית. בדו"ח הפעילות השנתית שפורסם לאחרונה על-ידי משטרת ישראל נחשף נתון מעודד במיוחד. אף כי מספר מקרי הפריצה לא השתנה לעומת התקופה שלפני הפעלת החוק החדש, מספר העצורים על עבירות פריצה ורכוש ירד ב-64% לעומת התקופה הקודמת. דובר משטרת ישראל אף התבטא באמרו שככל שאזרחי ישראל ישפרו את יכולת הירי שלהם וירכשו אקדחים בעלי קוטר גדול יותר, כך תוכל המשטרה להפנות משאבים לטיפול בבעיות הבוערות בתחומים אחרים.
-
איזו מדינה...
-
ביטויים מעצבנים
-
ענייני בורחס
-
קהילת בת-גלים
-
הצטרפו ל 37 מנויים נוספים
-
פוסטים אחרונים
תגובות
ואם זה לא היה המשוגע שלנו, כולנו היינו בוודאי צוחקים בקול
והאם אפשר לכלול בחוק החדש גם היתר לקורבנות אופנה לירות בדוגמניות במשקל ְִ40 ק"ג ומטה?
אני מאחל לך שיבואו לבקר אצלך ההם שביקרו אצל שי דרומי. או אולי אלה שהוציאו עין לנהג המונית אתמול. ואתה, איש תרבותי שכמוך, תקדם אותם בפרחים. זה בטח יגרום להם להתנהג יפה.
סליחה על התהיה, בשביל מה לדעתך יש משטרה?
סליחתי נתונה לך. אני תמיד סולח לאנשים שמתעקשים לא להביט למציאות בעיניים.
אה, ולגבי המשטרה: כשתמצאי פורץ בתוך הבית, נניח ב-3 בלילה, את בהחלט מוזמנת להתקשר למשטרה. שמעתי שהם מגיעים (ז"א במידה והם בכלל מגיעים) תוך לא יותר מיומיים. בינתיים תוכלי להזמין את הפורץ לקפה ולדון איתו בענייני דיומא. אין ספק שזו תהיה תחילתה של ידידות נפלאה. אני, לעומת זאת, קצת ביישן ומתקשה להתיידד בקלות, ולכן אני אירה בו. בסדר?
אולי לא הבנת את מהותו של חוק "שי דרומי". גם כיום מותר לאדם לירות במי שמאיים על חייו. אבל שי דרומי לא הרג אנשים שאיימו על חייו, אלא על רכושו בלבד. לא נשקפה לו ולגופו שום סכנה.
זה גם הרציונל של החוק המוצע – מותר לירות במי שפורץ לך לבית, ולא משנה אם אתה אישית מאוים. כי ככה זה היום – הרכוש חשוב יותר מהחיים. מותר גם לירות בפושע אם הוא כבר גמר לגנוב והוא בדרך החוצה.
אז אם באמת "יבואו לבקר" אצל יורם מלצר אלו ש-"ביקרו אצל שי דרומי" (למרות שאחד מהם לא יכול כבר. הוא, אהמ… מת), אז מה שיקרה זה שרכושו של יורם מלצר יגנב. זה פשע, זה רע. זה לא מצדיק עונש מוות.
כשיפרצו אליך הביתה אתה בהחלט רשאי, כאדם תרבותי ולא מתלהם, להרגיש לא מאוים.
כמו כן אתה רשאי לפנות לפורץ בנימוס ולהתעניין אצלו האם הוא נושא נשק חם/קר והאם הוא מסוכן לציבור באופן כללי ולך באופן פרטי.
כמובן שאם תוך כדי תהליך הבירור הפורץ יחליט, למשל, לדקור אותך, אין לי ספק שבהלווייתך כל המספידים לא ישכחו להזכיר איזה איש יקר והומני היית.
אני, לעומת זאת, אם אתקל באמצע הלילה בפורץ בתוך ביתי דווקא כן ארגיש מאוים, ואי לכך אירה בו בלי לחשוב פעמיים.
אולי כדאי שתכיר את העובדות לפני שאתה ממהר לכתוב.
שי דרומי *ארב* לפורצים, ומתוך *מקום מסתור* ירה בהם והרג אחד מהם. בשום שלב שהוא, וכך כולם מודים, לא נשקפה סכנה לחייו. אלו הן העובדות.
המצב שאתה מתאר, בדמוגגיה ופופוליזם המאפיינים את תומכי החוק, אינו המצב הנפוץ ולא עם מצבים כאלו נועד חוק "שי דרומי" להתמודד. חוק "שי דרומי" נועד, במוצהר, לאפשר לאנשים להוציא להורג ללא משפט את מי שמאיים על רכושם. אלו הן העובדות, וכדאי להתחיל מהן.
מצטערת. לא צחקתי. אפילו לא חייכתי ובטח שלא כשקראתי על 'חוקים' בקשר לנהג הישראלי. לדעתי, האלימות נחשפת בהתנהגותם של הרבה נהגים בישראל.
אני לא יודעת מה יותר טוב. לירות במישהו הפורץ לדירתך או לשלם לו פיצויים אם נכנס דרך חלון חדר האמבטיה, החליק על סבון ושבר את רגלו. לא. ממש לא הזוי. כך זה פועל בשבדיה ולכן כולם משתדלים לזכור להרים את הסבון, אם נפל על הרצפה…
ובכן יובל היקר, את זה עוד יבררו בבית המשפט.
ולעניינו:
כמובן שאתה, כמו דפנה ושאר אוהבי האדם, מעדיף לא להתייחס למה קורה כאשר אדם נתקל בפורץ בתוך ביתו באמצע הלילה, בלי "מארבים" ובלי "מקומות מסתור".
מבחינתי אם אתה מטומטם מספיק לבקש ממנו את מס' הת.ז. שלו ולהקריא לו את זכויותיו אז מגיע לך כל מה שיקרה לך. מקסימום יהיה פחות הומני אחד בארץ.
אבל אני מתכוון לירות בו ורק אח"כ לברר אם הוא מתכוון לתקוף אותי או לא. וטוב מאד שסוף סוף המחוקקים בארץ התעוררו והחליטו לשים במקום ראשון את בטחון האזרחים שומרי החוק במקום את זה של הפושעים.
אבל משתלהב, סליחה – מתפעם, אתה שוב פעם (ובאופן לא מפתיע), מתעלם מהעובדות. מילא שהיית עושה את זה בצורה אלגנטית, אבל למה בכזו חובבנות?
כבר כיום הרג ממניעי הגנה עצמית מעוגן בחוק. אני חושב שזה ככה כבר די הרבה זמן. חבל שאתה מתווכח בלי להבין את העובדות, וכשיש עובדות – אתה מתעלם מהן כדי להמשיך ולנגח את "יפי הנפש" ועוד כל מיני אויבים שאתה הוזה.
אני ממליץ לך ללכת ולקרוא את חוק העונשין הקיים הנוגע להגנה עצמית, וכן את הצעת חוק "שי דרומי", כמו גם את פרטי המקרה (כפי שאף אחד לא מכחיש אותם).
לחוק הזה אין שום עניין עם בטחונו של האזרח, אלא עם בטחון רכושו. ואכן – מטרת החוק הזה היא לשים את בטחון רכושו של האזרח שומר החוק לפני חייו של בן אדם, שכן – מה לעשות – הוא גנב. כדאי להכיר בזה שאתה תומך בחוק שמחשיב מסך פלזמה יותר מחיים של בן אדם.
תמסור לאמא שלך שהבן שלה יכול, אם הוא רוצה, להמשיך לפעול על פי ההגדרות של חוק העונשין הקיים (אתה יכול לירות רק אם רצחו אותך קודם ו/או קיבלת מהפורץ הצהרה חתומה בשלושה העתקים על כוונה עוינת).
אבל שאר האזרחים הנורמלים דווקא שמחים מאד על הצעת החוק החדש שיאפשר להם סוף סוף להגן על עצמם (ולא, כפי שהבן של אמא של יובל ועוד כמה ליצנים טוענים, על רכושם).
מעתה אמור: כל מי שפורץ אלי באמצע הלילה הינו בגדר איום פוטנציאלי פיזי עלי ועל בני ביתי, כפי שכבר קרה לא פעם ולא פעמיים, ואי לכך ישא בתוצאות המתבקשות. ולשומע ינעם. (נו טוב, אולי לא ינעם לבן של אמא של יובלי. אבל הוא ושאר האיסטניסים יכולים לקפוץ לי).
מכיוון שכפי שאני רואה, אתה מאוד מוצלח בלכתוב פשוט את מה שכתבת כבר בעבר, למרות שאין לזה קשר למציאות (לדוגמה – אם באמת החוק נועד להגן על חייו של האזרח, לא ברור למה הוא מתיר לירות בגנב *שבורח* ממקום הפשע), ותוך התעלמות מוחלטת מהעובדות הפשוטות, אני פשוט מפנה אותך לתגובות הקודמות שלי. אתה מוזמן להמשיך במעגלים עם עצמך.
מאחר והבנת הנקרא שלך היא בערך כמו רמת הטיעונים שלך, דהיינו שואפת לאפס (בקושי. מהכיוון השלילי), אודה לך אם תמצא בקטע הבא את המילה "בורח":
http://www.knesset.gov.il/huka/News.asp?NewsID=383
אתה יודע מה? עזוב. באמת שלא איכפת לי אם יירו בפורץ כשהוא בורח. זה ירתיע אותו ואת רבים מחבריו לפרוץ לבתים נוספים, וכך ימנעו פגיעות פיזיות עתידיות באזרחים שכל חטאם הוא שהיו בביתם בעת מעשה הפריצה.
שים לב לסטטיסטיקה הבאה:
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000309777&fid=2
87% מתוך 3538 איש שהשתתפו בסקר סוברים שחוק שי דרומי הוא חוק מצוין. מסתבר שרק 13% הם אינטליגנטים כמוך, יובלינקה, שמעדיפים להגן על הפושעים ולא על הציבור. מוזר, אה? בעצם לא מוזר. הנה לך האבולוציה בפעולה: אלה עם המוח שורדים. האידיוטים נכחדים.
היות שאתה בשטח הפרטי שלי והיות שאתה מגלה אלימות, ראיתי לנכון להרגיע אותך ולומר לך שלא אפגע בך, למרות החוק שעוד מעט יתיר לפגוע במסיגי גבול מאיימים. יחד עם זאת, קצת רוגע ודרך ארץ מומלצים כדי שלא אסגור את האפשרות לתגובות.
בברכת יום נעים ושקט
יורם
אם אתה רוצה לינקים, אז הנה כמה עובדות שאולי ירעננו את זכרונך:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/816454.html
מתוך הכתבה:
"אותה שעה הסתבבו במקום הפורצים חאלד אל-אטרש ואיוב אל-הוואשלה. דרומי ירה לעברם, והם החלו להימלט. למרות זאת המשיך דרומי בירי, וירה בהם שישה כדורים"
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/954215.html?more=1
מתוך הכתבה:
"נציגי המשטרה ציינו, שאפילו לשוטרים אין סמכות כה נרחבת לפגוע בעבריינים. לדבריהם, אפשר לפרש את הצעות החוק כהיתר להרוג שודד שבורח. רב-פקד אבי דוידזון טען, שהצעת החוק מיותרת. בדיקה מקיפה שערך לא העלתה ולו מקרה אחד נוסף של כתב אישום נגד "אזרח תמים שהגן על ביתו או רכושו מפני פורץ"".
איך אפשר שלא לצטט את המהות של הצעת החוק, כפי שמתומצתת בלינק שאתה הבאת:
"אדם שיפגע במי שפרץ לביתו יזכה לפטור מאחריות פלילית, גם אם לא היה חשוף לסכנה מוחשית ואף אם תגובתו לא היתה סבירה ונחוצה בנסיבות העניין".
ולו רק בגלל העובדה המצערת שנולדת קשה תפיסה. כי רק אדם קשה תפיסה על גבול תת האינטליגנציה יכול לקרוא את הקטע הקודם שכתבתי:
"אתה יודע מה? עזוב. באמת שלא איכפת לי אם יירו בפורץ כשהוא בורח. זה ירתיע אותו ואת רבים מחבריו לפרוץ לבתים נוספים, וכך ימנעו פגיעות פיזיות עתידיות באזרחים שכל חטאם הוא שהיו בביתם בעת מעשה הפריצה"
ועדיין לא להבין שמבחינתי שי דרומי צריך לקבל צל"ש. וגם כל אדם אחר שיפגע בפורץ.
אבל מילא מבחינתי, גם מבחינת 87% מהאוכלוסיה אתה אדם תמהוני. ואני בכוונה משתמש במילה תמהוני ולא באיזה כינוי רפואי. בכל זאת, מלצר גם שייך ל13 האחוזים האלה והוא נורא עדין ולא מרשה להשתמש במילים האלה.
שמע, אז למה הסתבכנו? היית אומר מההתחלה שלדעתך מסך הפלזמה שלך חשוב לך יותר מאשר חייו של בן אדם, והיינו סוגרים עניין. למה כל ההתממות הזו כאילו מה שמעניין אותך זה הגנה על חיי האזרחים? למה במשך 5-6 תגובות אתה מתפתל במקום פשוט להודות באמת?
אז אחרי שסגרנו את כל העניין, וסיכמנו שהחוק הזה מטרתו היא למקם את הרכוש כערך גבוה יותר מחיי אדם, אפשר להתפנות לעניין ה-87 אחוזים.
מקבל, ובכלל לא מופתע. האמת היא שהעובדה שיש 13 אחוזים שמתנגדים לחוק הזה מפתיעה אותי. אני מנחש שאחוזים דומים יתמכו בסירוס עברייני מין, ובעוד כל מני דברים. הייתי ממליץ ליורם מלצר לכתוב על התופעה הזו איזה פוסט סאטירי, אבל אז אולי כל מני אנשים כמוך יגיעו להגיב בו וינסו להתמם ולהסביר שהחוקים נועדו להגן על האזרחים, במקום להציג אותם כפי שהם – התפרקות של החברה המודרנית מערכיה. רגע… זה כבר קרה, לא?
שאתה פשוט מקנא באלה שיש להם פלזמה.
ואם לא מתעקש בכל תגובה שלך להראות עד כמה אתה קשה תפיסה, הייתי שוב מנסה להסביר לך שצריך לירות בכל פורץ ולא לחכות עד שהוא יפגע באזרחים חפי מפשע, מכיוון שבעצם הפריצה יש סיכון לא רק לפלזמות אלא גם לחיי אדם (הנפרץ, כן?).
אבל יש אנשים שאצלם המעלית בראש לא עולה עד הקומה העליונה. (הכוונה אליך, כן?).
אז בוא נתפשר על כך שמסך הפלזמה שלי חשוב לי יותר רק מחייהם של אלה שהם מקרה אבוד (שוב הכוונה אליך, כן?).
ולכן אני מצדיע לשי דרומי, ולאלה שמציעים לשנות את החוק ובכך לשמור על חייהם של רוב האנשים החושבים בארץ (ופה הכוונה ממש לא אליך, כן?).
אחרי המילה השנייה בפיסקה השנייה.
(ז"א במצב רגיל לא הייתי טורח להוסיף את ההבהרה הזו, אבל אתה יודע איך זה עם קשי הבנה – צריך לדבר איתם ברחל בתך הקטנה. וגם אז הם לא מבינים, למרבה הצער).
סבבה. תודה רבה על ההבהרה. אתה יודע איך זה אצלנו – אלו ששייכים לקבוצה שזכותה לחיות פחות חשובה מזכותך לרכב צמוד – תמיד טוב להתעדכן מה הסטטוס שלנו אצל אלו שקובעים מתי מותר להרוג אותנו ובזכות מי ומה.