מקריות


[שיר של אלוורו דה קמפוס]
 
מקריות
 
במקריות של הרחוב, המקריות שבבחורה בלונדינית.
לא, זו לא הבחורה ההיא.
 
ההיא הייתה ברחוב אחר, בעיר אחרת, ואני הייתי אחר.
 
לפתע המראה המיידי נוטש אותי
ואני שוב מוצא את עצמי בעיר האחרת, ברחוב האחר,
והבחורה חולפת.
 
איזה יתרון גדול, לזכור ללא פשרות!
כעת מעציבה אותי העובדה שלא שבתי לראות עוד את הבחורה האחרת,
ומעציבה אותי העובדה שבסופו של דבר לא הזדמן לי אפילו להביט בזאת.
 
איזה יתרון גדול, להיות בעל נפש הפוכה על פניה!
לפחות כותבים כך שירים.
כותבים שירים, נראים מטורפים ולאחר מכן, אם מזדמן, נראים גאונים;
אם מזדמן ואפילו אם לא מזדמן;
הו פלאות התהילה בציבור!
 
אמרתי שלפחות כותבים שירים…
והדבר היה באשר לבחורה,
לבחורה בלונדינית.
אבל, איזו מהן?
הייתה אחת שראיתי לפני זמן רב בעיר אחרת, בסוג אחר של רחוב;
את זאת קרה שראיתי לפני זמן רב בעיר אחרת, בסוג אחר של רחוב;
מדוע כל הזיכרונות הם אותו הזיכרון, כל מה שהיה אותו המוות,
אתמול, היום, מי יודע האם מחר?
 
עובר אורח מביט בי בפליאה רגעית.
הייתכן שאני  כותב שירים בהעוויות ותנועות גוף?
בהחלט יכול להיות… והבחורה הבלונדינית?
בסופו של דבר, זו אותה הבחורה.
בסופו של דבר, הכול אותו הדבר.
 
בכל אופן, רק אני לא אותו הדבר, אבל בסופו של דבר, גם זה אותו הדבר.
 
מפורטוגלית: יורם מלצר

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • פרוטופלסמה  On 24 במאי 2004 at 23:13

    לגמרי כמקרה, באותו היום שקראתי את השיר, ראיתי את שהיה רחוב וקרס!
    "ההיא היתה ברחוב אחר,בעיר אחרת ואני הייתי אחר"
    ההיא היתה אשה זקנה שזחלה לחפש את תרופותיה.
    ואסור לי ולאף אחד מאתנו לציין ש"היתה אחת שראיתי לפני זמן רב בעיר אחרת"…
    ולבסוף:
    "אבל בסופו של דבר, גם זה אותו הדבר"

  • יורם מלצר  On 25 במאי 2004 at 10:12

    בהחלט פרשנות מקורית ומרחיקת לכת… רחוקה מהפשט אבל פוריה מאוד.

    ושימי לב: "בכל אופן, רק אני לא אותו הדבר…" – וגם זה חשוב לפרשנותך, אגב השר לפיד.

כתיבת תגובה

